Polerowanie lakieru

Na czym polega?

Kiedy najlepiej wykonać?

Cena polerowania lakieru

clean-car

Dbanie o lakier nie wydaje się niczym trudnym, regularne mycie, przed zimą nałożenie wosku dla ochrony przed trudnymi warunkami  atmosferycznymi i nasz lakier będzie błyszczał. Jednak z czasem widzimy pierwsze nawet małe rysy, ślady po rozbitych przy dużej prędkości owadach oraz wżery po ptasich odchodach a lakier traci swój pierwotny blask i głębie. Współcześnie stosowanie lakiery oparte na wodzie nie są tak twarde jak te stosowanie lata temu. Powłoka lakiernicza znacznie łatwiej się rysuje, szybciej traci połysk a żywice drzew lub owady dłuższy czas pozostające na lakierze szybciej niszczą strukturę.  Ponowne woskowanie nie przynosi już takiego rezultatu jak przy pierwszym nakładaniu. Jednym rozwiązaniem które trwale przywróci blask karoserii i usunie większość rys jest polerownie lakieru. Zabieg ten polega na maszynowym  usunięciu wierzchniej warstwy zniszczonego i utlenionego lakieru gdzie znajdują się rysy i większość defektów.

jak przebiega polerowanie ?

W pierwszym etapie przed przystąpieniem do polerowania należy dokładnie umyć auto, najlepiej zastosować metodę ,, na 2 wiadra,, która ogranicza ryzyko porysowania lakieru. Po myciu nakładamy preparat wstępnie usuwający resztki asfaltu, nalot z klocków hamulcowych itp. Kiedy samochód został już spłukany i wysuszony za pomocą glinki usuwamy dokładnie osady z rdzy, asfaltu i pyłu kloców hamulcowych a także żywice i soki drzew których nie usunęło mycie. Tak przygotowany pojazd już prawie jest gotowy do przeprowadzenia korekty lakieru. Jeszcze zabezpieczamy elementy które nie powinny mieć kontaktu z pastą polerską takie jak, reflektory, nielakierowanie listwy, relingi dachowe, emblematy czy szyby. Teraz możemy przystąpić do właściwej pracy.

Kiedy powierzchnia jest już dokładnie oczyszczona a wszystkie elementy zabezpieczone możemy przystąpić do właściwej pracy. W pierwszym etapie stosując twardą gąbkę lub futro w zestawie z mocno ścierną pastą usuwamy wierzchnią warstwę zniszczonego lakieru niekiedy polerując 2-3 razy jedno miejsce chcąc uzyskać zakładany efekt. Po tym etapie lakier nie jest jeszcze gotowy, ze względu na użycie mocno ścieralnej pasty kolor może pozostać nieco matowy a cały lakier pokryją liczne ,,hologramy,, które mienią się w słońcu i psują ogólny efekt (często spotykanie po polerowaniu przez lakierników i po tanich usługach, wielokrotnie usuwaliśmy takie defekty). Chcąc finalnie wykończyć powierzchnie używamy miękkiej gąbki z delikatną pastą i ponownie przeprowadzamy polerowanie które usunie wcześniej wymienione hologramy i nada połysk oraz głębie całemu lakierowi. Nie jest to jeszcze koniec prac, po dokładnym oczyszczeniu wszelkich szczelin (drzwi, uszczelki, okna itd.) i odpowiednim odtłuszczeniu możemy nałożyć wosk lub trwalszą powłokę. Warstwa ochronna odizoluje lakier od wyżej wymienionych czynników szkodliwych i zapobiegnie szybkiemu niszczeniu się lakieru. Końcowe zabezpieczenie lakieru jest bardzo ważne aby efekt utrzymać jak najdłużej.

Aby tak przygotowane auto długo nas cieszyło wystarczy przestrzegać kilku zasad:

– Raz na 2-3 miesiące umyć ręczne auto aby oczyścić wosk

– Unikać myjni automatycznych które niszczą lakier

– Regularnie przeprowadzać woskowanie lakieru lub nakładanie powłoki aby ochronić odnowioną powierzchnie

 

Kiedy warto przeprowadzić?

Kiedy chcemy na nowo cieszyć się naszym autem i nadać mu nowe życie warto przeprowadzić taki zabieg. Efekty są najlepsze w przypadku ciemnych lakierów jednak i przy białym aucie jest widoczny efekt. Wiele osób przeprowadza polerowanie także przed sprzedażą auta co znacznie poprawia ogólny wygląd co przekłada się na szybszą sprzedaż w lepszej cenie.

Cena polerowania auta

Renowacja lakieru jest długim i żmudnym procesem w którym należy się wykazać specjalistyczną wiedzą, dokładnością i cierpliwością. Końcowy koszt będzie zależał od stanu lakieru oraz efektu jaki chcemy uzyskać po wykonanej usłudze. Możemy odświeżyć lakier jednoetapowo nadając mu połysk i usuwając jednocześnie ok. 20-30% rys lub przeprowadzić pełną renowacje przywracając powierzchnie do stanu nowości usuwając nawet 90-95% rys (o ile nie sięgają do podkładu lub blachy. Wpływ na cenę będzie miało także lokalizacja (małe/duże miasto) oraz renoma firmy wykonującej usługę. Istotna jest też wielkość auta, innego czasu pracy wymaga mały VW Polo a innego Audi Q7. Ceny za podstawowe polerowanie jednoetapowe w przypadku małego auta kształtują się od ok. 600zł do ok. 1300zł za korektę lakieru. Duże auto od 800-900zł do nawet 2000zł. Jak widać jest tutaj bardzo dużo czynników wpływających na finalną cenę dlatego najlepiej udać się do firmy która będzie wykonywać usługę celem oględzin auta i wyceny.  Nowe na rynku firmy jak i osoby ,,dorabiające sobie,, usługami detailingu mogą nas zachęcać polerowaniem z woskiem już za 250-300zł wykonanym w kilka godzin. Należy wystrzegać się takich ofert ponieważ często takie usługi robione są ,,na szybko,, przez niedoświadczone osoby. Celem oszczędzenia czasu lakier nie jest dokładnie oczyszczony przed polerowaniem co może pogorszyć stan karoserii (drobinki zanieczyszczeń w trackie polerowania odrywają się od lakieru rysując go jednocześnie). Presja czasu powoduje niedokładną prace i pozostawione ,,hologramy,, które często zdarza nam się poprawiać jak i pozostawienie resztek pasty polerskiej w szczelinach która po zaschnięciu jest uciążliwa w usunięciu. Także przy odbiorze auta od lakiernika gdzie często po macoszemu podchodzi się do kwestii polerowania należy dokładnie sprawdzić lakierowane elementy czy nie pozostały hologramy lub odkurz lakierniczy.